Vi anbefaler at du alltid bruker siste versjon av nettleseren din.

Avdeling for fysikalsk medisin og rehabilitering

Vi gir spesialiserte tilbud og tjenester til pasienter med sammensatte habiliterings- og rehabiliteringsbehov. Fysikalsk medisin og rehabilitering handler om å tilby en samlet innsats for bedring av funksjonsevne, helse og livskvalitet for personer som har fått en sykdom eller en skade i voksen alder. Habiliteringstjenesten for voksne (HAVO) tilbyr helsetjenester til pasienter/brukere over 18 år med medfødt eller tidlig påført sykdom eller skade som trenger habilitering.

Avdelingen er delt i tre seksjoner:

Seksjon for rehabilitering

Seksjon for fysiskalsk medisin

HAVO (Habiliteringstjenesten for voksne)

Postboks 8100, 4068 Stavanger

Slik finner du fram

Oppmøtested

AFMR Lassa:
Fra Tjensvollkrysset tar du Madlaveien mot Sola. Ta til høyre ved lyskrysset, deretter av ved første avkjørsel til høyre. Følg veien til endes. Etter 100 meter svinger veien mot venstre, du kommer da til vår parkeringsplass.

HAVO:
Oppmøtested Mariero, i samme bygg som barne- og ungdomshabilitering.

Egentrening etter hjerneslag

I dette heftet vil du finne både generelle treningsprinsipper og eksempler på trening i konkrete hverdagslige aktiviteter. Du vil og finne forklaring på hvorfor det er viktig å bruke den svakeste siden. Heftet skiller mellom normalbevegelser og kompenserende bevegelser. Får du til mest mulig normalbevegelser, gir det best resultat. Er skaden såpass stor i hjernen, kan det være kompenserende bevegelser er det du får til. Uansett, beveg deg.
    Se hele heftet
    Tegning av dame med langt mørkt hår som springer. Tegning.